2010/11/15

Lyckat påslakanutbyte!

För några vekcor sedan var jag med i ett utbyte som SaaX-ögongodis från 60-70 talet ordnade. Tygbytet bestod i att dela med sig av ett retro påslakan. 8 stycken var vi så 7 nya fina bitar tyg fick jag!

Trots att vi inte visste hur de andras lakan såg ut lyckades vi ganska bra med att matcha varandras i färgerna.


En grupp med tyger åt det gul-gröna hållet...



...och en med blå.






Tanken är att det så småningom ska bli ett lapptäcke - men jag tror att de blåa istället får bli sommarbyxor åt Lilla Syster, de passar perfekt till det!

Det var spännande att varje dag kika efter ett nytt kuvert i brevlådan, och få ett nytt fint retro tyg - lite som julafton:)

3 kommentarer:

  1. Ja, visst var det ett lyckat byte! :-) Jag har redan börjat klippa och sy av mina tyger!

    SvaraRadera
  2. Oj så fin, jag vill vara med nästa gång!

    SvaraRadera
  3. Woow, superläckra allihop! Ser fram emot å se täcken av färgklickarna =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...